Obsah

Patříme do Evropy - zahájení projektu napříč ročníky 2. stupně

Typ: ostatní
Patříme do Evropy - zahájení projektu napříč ročníky 2. stupně - 1Dne 9. května 2013 byl na druhém stupni při příležitosti Dne Evropy zahájen projekt Patříme do Evropy. Prostřednictvím Žákovského parlamentu jsme rozdělili žáky 2. stupně do 16 skupin, každá skupina si vylosovala jednu evropskou zemi. V jednotlivých skupinách jsou zastoupeni žáci z každého ročníku 2. stupně. Vedoucími týmu se stali nejschopnější organizátoři z 9. ročníku. Ti v den zahájení projektu představili soutěžní projekt svému týmu, společně se svými členy vytvořili myšlenkovou mapu, rozdělili úkoly a dohlíželi na efektivní práci skupiny. Každý člen týmu má jeden úkol - např. vyhledat o dané zemi základní informace, zjistit něco o významných osobnostech země, přírodních či kulturních zajímavostech, zvycích, tradicích, oblíbených jídlech, o sportech atd. Skupiny mají nyní více než týden na shromáždění informací (po domluvě s učiteli dostanou prostor pro vyhledávání informací při hodinách informatiky, výchovy k občanství či seminářích). Vedoucí týmů budou průběžně navštěvovat své členy a zjišťovat, jak práce pokračuje, poradí, domluví se jak pokračovat a v jaké formě svým vedoucím členové týmu zjištěné informace odevzdají (vytištěné, napsané, v elektronické podobě...). Práce týmů vyvrcholí 21. května projektovým dnem Patříme do Evropy. Tento den nebude probíhat na 2. stupni výuka podle rozvrhu, žáci se opět sejdou ve svých týmech napříč ročníky. V každé třídě budou pracovat dvě skupiny, učitel bude ve třídě dohlížet na práci skupin a nechá na vedoucích týmů, aby si práci řídili sami. První hodinu proběhne vědomostní test o Evropě, který každá skupina společně vyplní a odevzdá učiteli. Bezprostředně po odevzdání testu mohou týmy začít zpracovávat informace shromážděné jednotlivými členy a vytvářet prezentaci svého státu. Na čtvrtku A1 napíšou nejdůležitější a nejzajímavější informace, nakreslí nebo nalepí obrázky. Každý člen týmu musí něčím přispět. Týmy si připraví také ústní prezentaci, mohou zařadit i píseň, scénku, tanec.... Poté se přesunou skupiny přesun do kinosálu, kde budou probíhat prezentace jednotlivých týmů. Skupina vystoupí se svojí prací na pódium, kde jeden či více mluvčích představí v časovém limitu tří minut prezentovanou zemi publiku a porotě. Porotci budou hodnotit ústní projev, nápaditost, výtvarné zpracování , originalitu apod. Po udělení bodů sečtou porotci body z prezentací a z vědomostního kvízu, který týmy vyplňovaly na začátku projektového dne, a určí pět nejúspěšnějších skupin. Tyto skupiny si vyberou tři své členy, kteří je budou zastupovat v závěrečném minikvízu. Postupujícím skupinám budou body vyměněny za „eura", která mohou při soutěži sázet. Každý tým může vždy vsadit maximálně polovinu dosud získaných eur. Pak bude přečtena otázka a skupiny budou odpovídat zvednutím karty A, B, C nebo D. Skupina, která odpoví správně, získá vsazená eura, skupina, která uvede chybnou odpověď, eura ztrácí. O rychlý průběh soutěže se postarají asistentky. Kvízových otázek bude celkem 10. Po vyhodnocení poslední otázky kvízu se určí vítěz podle nejvyššího počtu získaných eur. Na závěr budou oceněny vítězné týmy.

Vytvořeno: 9. 5. 2013
Poslední aktualizace: 29. 9. 2017 23:15
Autor: Správce Webu