Základní škola Staňkov, okres Domažlice
Komenského 196
345 61 Staňkov
Na 1. stupni se snažím žáky vést k pochopení jednání některých lidí na
podkladu doby, ve které žili a k vnímání souvislostí v proudu doby. Téma je široké a zároveň vede
u některých citlivějších žáků k silným prožitkům.
Historie se nám dostala do všech předmětů a středy jsme prožili ve skupinách se spolužáky, se
kterými jsme postupně procházeli jednotlivá centra s úkoly odhalujícími nám podstatné a zajímavé
informace z dějin. Zároveň jsme měli příležitost si s koncem školního roku ukotvit nabyté informace a
dovednosti z ostatních předmětů.
Tablety nám umožnily například srovnávat státní znak 1. republiky a ten dnešní, odhalit značky
podniků zabývajících se průmyslem a sledovat jejich posun, vyhledat autory postav Dášeňky, Petra
Bajzy či Pejska a kočičky i reagovat na sestřihaný sled událostí 2. světové války. V českém jazyce jsme
na pozadí pravopisného cvičení získali informace o T. G. Masarykovi i protipólu R. Heydrichovi.
Přemýšleli jsme nad postoji prezidentů v historii. Žáci četli nejen lineární texty, příležitosti ke čtení jim
poskytly i nelineární texty, mapy. V matematice nám výpočty odhalily zajímavá data, došlo např. i na
srovnání rychlostí dopravních prostředků, ale i na čtení z grafů.
Mám radost, že většina žáků pracovala se zájmem. Sledování vzájemné komunikace ve skupinách,
postupů při práci s chybou či řešení problémů, dalo jasně najevo, že takový styl výuky žákům sedl. To
nakonec i reflektovali.
Jana Pluhařová, tř. uč.
Zakoupení digitálních pomůcek je financováno Evropskou unií - Next Generation EU