Základní škola Staňkov, okres Domažlice
Komenského 196
345 61 Staňkov
Například při dějepisu. Na začátku hodiny nám paní učitelka ukáže na tabuli, co se dnešní hodinu bude dít, o čem se budeme učit, a rozlosuje nás do skupin. Následně si přijdeme pro text a pracovní listy, které si ve skupině rozdělíme, aby každý četl jeden text. Když máme texty dočtené, tak si ve skupině popovídáme o tom, co jsme se z daného textu dozvěděli. Pracovní list, který jsme dostali, společně ve skupině vyplníme. Když máme i to hotové a všechny skupiny též, paní učitelka se nás zeptá na otázky z pracovního listu. Při českém jazyku děláme skupinové práce jen občas. Průběh hodiny bývá následovný. Též se rozlosujeme do skupin podle počtu žáků ve třídě. Poté dostaneme do skupiny lístečky se slovy, které musíme rozdělit do skupin. Většinou však nevíme kritérium, na to musíme přijít sami (např. konkrétní X abstraktní, …). Když máme lístečky poskládané, paní učitelka nám je zkontroluje a řekne, jestli jsou správně, jestli jsme našli správné kritérium. Pak si ještě všem shrneme na interaktivní tabuli. Někdy jsou nejlepší skupiny odměněny jedničkami. Většině žákům se pracuje ve skupinách lépe, učení je víc baví než při klasické výuce.
Adam Zvoneček, 7. B
Zakoupení digitálních pomůcek je financováno Evropskou unií - Next Generation EU