Základní škola Staňkov, okres Domažlice
Komenského 196
345 61 Staňkov
Dovolte mi vyzdvihnout dva momenty měsíce, které se mi nejvíce vryly do paměti zejména pro to, jak byly naplněné spoluprací.
19. dubna jsme, navzdory nepříznivému počasí, přiložili ruce k dílu a vylepšili jsme si životní prostor. Na vlastní oči jsme viděli, jak jsou někteří lidé laxní k přírodě. Přemýšleli jsme o tom, co někoho může vést k tomu, že odhodí odpadky do volné přírody namísto odpadkových košů a kontejnerů, kterých je ve Staňkově skutečně dost. Rozložení kontejnerů a jejich pokrytí ve Staňkově jsme monitorovali na podzim. I přes déšť, který nám znepříjemňoval práci, byli žáci doslova „skvělí“. Kolem nádraží směrem k Vránovu jste měli jedinečnou příležitost spatřit „pláštěnkovou“ jednotku v plném nasazení v příkopech a na přilehlých lukách. Během chvíle jsme naplnili 5 velkých pytlů. Žáci jistě zaslouží pochvalu. Rodičům pak patří poděkování za vstřícnost.
Pro dospěláka bylo úžasné sledovat žákovské objevování postupů k výpočtům povrchu a objemu krychle a kvádru. Jak zabalit krychli? Jak se liší krychle od kvádru? Kolik krychliček se vejde do drátěné krychle? Jak co nejsnadněji spočítat krychličky? Jak si rozdělit práci, abychom si usnadnili proces řešení? Všechny tyto otázky vedly k vytvoření obecných vzorců, které nám fungují pro jakoukoli krychli či kvádr. Ve vzorcích máme patra i obsahy čtverce a obdélníku, počty stěn. Dosazování hodnot do vzorců už pro nás těžké není. Snad nám tento objev dlouho zůstane v hlavách.
Jana Pluhařová, tř. uč.
Zakoupení digitálních pomůcek je financováno Evropskou unií - Next Generation EU