Menu
ZŠ Staňkov

Myslíme na budoucnost. Připravujeme žáky pro rychle se měnící svět.

Za vzděláním společně - druhý zájezd do Anglie v tomto školním roce

V sobotu 15. 10. začala naše cesta do Anglie. Pro žáky naší školy to byl v tomto školním roce již druhý zájezd, který zorganizovala paní učitelka Votrubová v rámci projektu Za vzděláním společně. Ve 14:30 odjížděl dvoupatrový autobus z náměstí T. G. Masaryka. Do něj postupně nastupovali žáci a učitelé ze čtyř škol, ze Staňkova, z Holýšova, Blížejova a Domažlic. 1. den jsme skoro celý proseděli v autobuse, jen večer nám pustili film. Hned druhý den nás vzbudili ve 2:30 ráno, protože nám kontrolovali pasy na hranicích. Za chvíli jsme dorazili do města, kde jsme nastoupili na vlak. Nebyl to přímo vlak, ale plechová krabice, do které najížděly autobusy a auta. Projet celý eurotunel trvalo asi půl hodiny. Když jsme dorazili do Anglie, byla ještě tma. Naše první zastávka byl Londýn. Bylo asi tak pět nebo čtyři ráno, když nás autobus vysadil v Londýně. Šli jsme do parku a dorazili ke hvězdárně v Greenwich. Bylo tam krásně vidět na celý Londýn. Naší druhou zastávkou v Londýně byl Big Ben, který odbíjel svou melodii každou čtvrt hodinu. Poté jsme se přesunuli po mostě Tower Bridge na nábřeží, kde jsme krásně viděli na mrakodrapy. Po chvíli jsme se začali rozdělovat na dvě skupiny - první šla na Oko Londýna (London Eye) a druhá se procházela po městě. Já si vybrala Oko Londýna, které je od roku 1999 největší vyhlídkové kolo v Evropě a podle mě i nejvyšší. Až kolem osmé hodiny večer nás přivezli do našeho města Norghentn, kde na nás čekaly naše hostitelské rodiny. Druhý den už byl lepší, nemuseli jsme už tak chvátat, abychom všechno stihli. Zavítali jsme do města Oxford, které jsme si prošli. Také jsme se podívali do našeho města Norghentn, kde jsme si procházeli jeho památky, např.kostel. Třetí den jsme byli v univerzitě Nottingham, kde jsme se mohli pohybovat mezi studenty a také jsme si prohlédli 300 let starou knížku. Nejvíce mě však zaujala přednáška od paní profesorky, která nám vykládala anglicky o tom, že se Anglie oddělí od Evropy. Poslední den (čtvrtý) jsme se už loučili s našimi rodinami. Jeli jsme k moři. Bylo tam krásně, protože mnoho lidí ještě moře nevidělo. Skákali jsme po útesech, které byly celé pokryté červenými a zelenými chaluhami. Dokonce jsme našli i pár hezkých mušlí. Po chvíli jsme se přesunuli do města, kde jsme měli rozchod. Až večer jsme dorazili k autobusu. Večer se pan učitel z jiné školy vykoupal v studeném anglickém moři. Ve dvě hodiny ráno jsme dorazili k trajektu, najeli na něj autobusem a ze zádi lodě pozorovali, jak se nám anglické pobřeží ztrácí z dohledu. Druhý den odpoledne jsme dorazili do Staňkova, kde jsme se přivítali s našimi skutečnými rodinami. Eliška Jáchimová, 6. A

Datum vložení: 15. 10. 2017 8:00
Datum poslední aktualizace: 15. 10. 2017 8:00
Autor: Správce Webu

Doučování žáků škol

doucovi

Národní plán obnovy

Zakoupení digitálních pomůcek je financováno Evropskou unií - Next Generation EU

npoeu

Více informací (176.83 kB)

FD

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na