Menu
ZŠ Staňkov

Myslíme na budoucnost. Připravujeme žáky pro rychle se měnící svět.

Čtenářský klub Objevitelé

Čtenářský klub Objevitelé - 1

Dovolte, abych začala větou: Dobrá věc se podařila. Když za mnou asi před rokem přišla kolegyně s nabídkou, a vlastně i příležitostí, zavést v naší škole čtenářské kluby, váhala jsem a možná jsem k nabídce byla zpočátku dost skeptická. Čtenářský klub se lehce řekne, ale ... představa shánění kvalitních knih, administrativy, kterou s sebou nese každý projekt, nutného zázemí a dalších nezbytností mě dosti děsila. Nakonec se nejednalo o první projekt, se kterým jsem se setkala, vždyť každý z nás má „své zkušenosti". Zároveň ale jako učitelka prvního stupně u dětí vnímám postupné snižování čtenářských dovedností a mnohdy i nechuť zalistovat knihou - vždyť známe častá prohlášení: „Většinu knih si mohu zkouknout na DVD!" Udělala jsem tedy první krok a řekla ano. Byla jsem mile překvapena zázemím i organizací celého projektu. Velké díky patří celému „realizačnímu týmu". Knihy, materiální vybavení ke zútulnění školního prostředí, odborná pomoc v případě potřeby a vůbec vše, co potřebuje pracovník klubu k tomu, aby se mohl soustředit „jen" na práci s dětmi, bylo zajištěno bez našeho úsilí. Další větou by mohlo být: Více klubů! Zájem ze strany dětí je skutečně veliký. Naší odměnou jsou lepší výsledky dětí z čtenářského klubu ve školní třídě, což potvrzuje hodnocení třídních učitelů i rodičů. Objevitelé, tak se náš klub jmenuje, se už zdatně pokoušeli o předvídání, prošli si řízeným čtením i vysuzovali z textu. Během prvního roku se nám podařilo nakouknout i za text, což považuji u dětí z mateřské školy až třetí třídy za velký úspěch. Nejkrásnější ovšem je, že se děti na klubovou práci těší. Naštěstí jsme s kolegyní Jitkou Suchou naladěné na stejnou notu a obě rády při klubových činnostech využíváme metody kritického myšlení a lekce máme vystavěné do tří fází - evokace, uvědomění a reflexe. Závěrem mě nechte vrátit se k původní větě: Dobrá věc se podařila! Jsme moc rády za možnost a prostor pro setkávání dětí s knihou v bezpečném prostředí, kde si zúčastnění váží každého nápadu a názoru i toho nejmladšího člena a každý má prostor pro vlastní realizaci. Jana Pluhařová

Datum vložení: 1. 1. 1980 8:00
Datum poslední aktualizace: 29. 9. 2017 23:15
Autor: Správce Webu

Doučování žáků škol

doucovi

Národní plán obnovy

Zakoupení digitálních pomůcek je financováno Evropskou unií - Next Generation EU

npoeu

Více informací (176.83 kB)

FD

Aktuální počasí

dnes, pátek 29. 3. 2024
oblačno 19 °C 3 °C
sobota 30. 3. polojasno 22/7 °C
neděle 31. 3. zataženo 17/8 °C
pondělí 1. 4. slabý déšť 11/7 °C

Náš partner

logo

Požadavky ICT

Školní psycholog

školní psycholog plakát

Mobilní aplikace

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na