Obsah

Zprávy

Nová žákovská knihovna - 1

Nová žákovská knihovna

Žáci se na začátku školního roku dočkali nové knihovny, která byla z velké části vybavena díky akci 100 knih ke 100 letům školy. Knížek je nyní již více než 400, vybrat si mohou malé děti i velcí čtenáři. Někteří žáci navštívili knihovnu při literární výchově a vyzkoušeli si tu dílnu čtení, někteří si přišli půjčit knížku samostatně. Svoji schůzku tu měl i čtenářský klub. Knihovna se dětem líbí, brzy ji navíc zútulní malby na stěnách, které pod dohledem Jáji Kaufnerové vytvoří děti z výtvarného oboru ZUŠ. Obrázky vám prostřednictvím fotogalerie zprostředkujeme. celý text

ostatní | 23. 9. 2014 | Autor: Správce Webu

Odkaz na další informace o projektu

Odkaz na další informace o projektu celý text

ostatní | 21. 6. 2014 | Autor: Správce Webu
Den otevřeného čtenářského klubu - 100 let školy - 1

Den otevřeného čtenářského klubu - 100 let školy

Dne 21. 6. 2014 se uskutečnil den otevřených dveří čtenářského klubu Objevitelé. Dlouho jsme přemýšleli o vhodnosti tohoto termínu, na stejný den totiž připadala oslava ke stoletému výročí postavení budovy naší ZŠ, ale nakonec se naše volba ukázala šťastnou. Po zhlédnutí kulturního vystoupení na školní zahradě se nepřehlédnutelný dav dospělých i dětí ze všech koutů naší republiky vnořil do atmosféry minulosti i současného dění ve škole, kterou mu nabídly chodby a třídy naší školy. Bylo možné vidět videonahrávky i současné či historické fotografie, které mnohdy vnesly úsměv do tváří mladších účastníků a slzy do očí bývalých žáků či učitelů. Modely školy, vyrobené dětmi, vzbuzovaly zájem a obdiv především v řadách dospělých. Ve čtenářském klubu byl připravený prostor zejména pro mladší návštěvníky. Veškerá činnost se odehrávala ve čtyřech dílnách - třech dětských a jedné pro dospělé. V každé z dílniček čekala na děti výzva v podobě úkolu. Pokud měly chuť, mohly se do činností zapojit, a jestliže zvládly úkol splnit, čekala na ně sladká odměna. Dospělí měli možnost se pohodlně usadit a listovat knihami z klubové knihovničky doplněnými o knihu Staňkov 775 let. Mnohým se tak podařilo najít příjemný dáreček za vysvědčení pro své ratolesti. O tom, že dílničky děti zaujaly, svědčí fakt, že někteří rodiče opustili na žádost dětí prostory čtenářského klubu a vrátili se pro ně později. Pro nejmladší jsme měli připravené omalovánky a úkoly zejména na postřehování. Děti hledaly rozdíly, obtahovaly ve změti teček obrysy zvířat, či vybarvovaly obrázky podle písemného návodu. Starší děti ocenily křížovku vytvořenou tak, aby musely otevřít vybrané knihy a trochu se do nich začíst. Knihy jim zde byly pomocníkem. Tady stojí za zmínku, že ani dospělí se nechtěli nechat zahanbit a do křížovky se pustili i oni. Jaké však pro mnohé bylo překvapení, že je v této disciplině jejich děti mnohdy strčily do kapsy. A pak, že děti nečtou.:). Některé děti z tohoto stanoviště si přišly v pondělí knihu půjčit na prázdniny. Posledním stanovištěm bylo stavění Lega podle návodu. V této dílně někteří vydrželi i tři hodiny. K úspěchu jim pomáhal návod ze stavebnice i kniha z klubové knihovničky - Postavte si vlastní město ze stavebnice LEGO či kniha Nejlepší modely. Sobotní den se chýlil ke konci a bylo nutné opustit i prostory čtenářských klubů. Odcházeli jsme však s pocity příjemně stráveného odpoledne. Velké poděkování patří i rodičům, kteří zachytili výzvu sbírky 100 knih ke 100 letům školy a skutečně knihou do sbírky přispěli. Snad tyto knihy, které budou umístěné ve školní knihovničce, přilákají svým kouzlem další čtenáře. Pro nás samotné bylo velkým oceněním, že na následující pondělní schůzce žákovského parlamentu byly aktivity čtenářského klubu vyhodnoceny dětmi jako nejzdařilejší. Jana Pluhařová, koordinátorka čtenářského klubu Objevitelé celý text

ostatní | 21. 6. 2014 | Autor: Správce Webu
Práce ve čtenářském klubu - 1

Práce ve čtenářském klubu

Již třetí školní rok pracuje v naší škole čtenářský klub, který navštěvují děti z druhé až páté třídy. Ne každému je asi jasné, co se v takovém čtenářském klubu děje.
Děti do klubu přijdou a čtou si knihy? Ano i ne. Samozřejmě je zde prostor k tomu, aby si děti vybraly z celkem dobře vybavené knihovničky zajímavou knihu a začetly se do jejího příběhu. Ale pokud by děti celou dobu pouze četly, byla by práce v klubu poněkud jednotvárná. celý text

ostatní | 21. 10. 2013 | Autor: Správce Webu
Čtenářský klub - Šamani - 1

Čtenářský klub - Šamani

Čtenářský klub - Šamani celý text

ostatní | 26. 11. 2012 | Autor: Správce Webu
Několik fotografií ze schůzky čtenářského klubu - 1

Několik fotografií ze schůzky čtenářského klubu

Několik fotografií ze schůzky čtenářského klubu celý text

ostatní | 11. 10. 2012 | Autor: Správce Webu
Co nového v knižním klubu „Objevitelé

Co nového v knižním klubu „Objevitelé" ?

Co nového v knižním klubu „Objevitelé" ? celý text

ostatní | 21. 9. 2012 | Autor: Správce Webu

Brána ke vzdělání - čtenářské kluby

Brána ke vzdělání - čtenářské kluby celý text

ostatní | 12. 4. 2012 | Autor: Správce Webu
Plavba začíná - 1

Plavba začíná

Plavba začíná celý text

ostatní | 12. 4. 2012 | Autor: Správce Webu
Předávání certifikátů lodníka - 1

Předávání certifikátů lodníka

Předávání certifikátů lodníka celý text

ostatní | 1. 1. 1980 | Autor: Správce Webu
Čtenářský klub Objevitelé - 1

Čtenářský klub Objevitelé

Dovolte, abych začala větou: Dobrá věc se podařila. Když za mnou asi před rokem přišla kolegyně s nabídkou, a vlastně i příležitostí, zavést v naší škole čtenářské kluby, váhala jsem a možná jsem k nabídce byla zpočátku dost skeptická. Čtenářský klub se lehce řekne, ale ... představa shánění kvalitních knih, administrativy, kterou s sebou nese každý projekt, nutného zázemí a dalších nezbytností mě dosti děsila. Nakonec se nejednalo o první projekt, se kterým jsem se setkala, vždyť každý z nás má „své zkušenosti". Zároveň ale jako učitelka prvního stupně u dětí vnímám postupné snižování čtenářských dovedností a mnohdy i nechuť zalistovat knihou - vždyť známe častá prohlášení: „Většinu knih si mohu zkouknout na DVD!" Udělala jsem tedy první krok a řekla ano. Byla jsem mile překvapena zázemím i organizací celého projektu. Velké díky patří celému „realizačnímu týmu". Knihy, materiální vybavení ke zútulnění školního prostředí, odborná pomoc v případě potřeby a vůbec vše, co potřebuje pracovník klubu k tomu, aby se mohl soustředit „jen" na práci s dětmi, bylo zajištěno bez našeho úsilí. Další větou by mohlo být: Více klubů! Zájem ze strany dětí je skutečně veliký. Naší odměnou jsou lepší výsledky dětí z čtenářského klubu ve školní třídě, což potvrzuje hodnocení třídních učitelů i rodičů. Objevitelé, tak se náš klub jmenuje, se už zdatně pokoušeli o předvídání, prošli si řízeným čtením i vysuzovali z textu. Během prvního roku se nám podařilo nakouknout i za text, což považuji u dětí z mateřské školy až třetí třídy za velký úspěch. Nejkrásnější ovšem je, že se děti na klubovou práci těší. Naštěstí jsme s kolegyní Jitkou Suchou naladěné na stejnou notu a obě rády při klubových činnostech využíváme metody kritického myšlení a lekce máme vystavěné do tří fází - evokace, uvědomění a reflexe. Závěrem mě nechte vrátit se k původní větě: Dobrá věc se podařila! Jsme moc rády za možnost a prostor pro setkávání dětí s knihou v bezpečném prostředí, kde si zúčastnění váží každého nápadu a názoru i toho nejmladšího člena a každý má prostor pro vlastní realizaci. Jana Pluhařová celý text

ostatní | 1. 1. 1980 | Autor: Správce Webu